Vanliga frågor
Sök
Skapa användarnamn
Profil
Logga in
Forumindex
->
Tekniska problem
Svara på ämne
Användarnamn
Rubrik
Meddelande
Smilies
Visa fler Smilies
Teckenfärg:
Standard
Mörkröd
Röd
Orange
Brun
Gul
Grön
Oliv
Cyan
Blå
Mörkblå
Lila
Rosa
Vit
Svart
Teckenstorlek:
Teckenstorlek
Pytteliten
Liten
Normal
Stor
Enorm
Stäng taggar
Alternativ
HTML är
PÅ
BBCode
är
PÅ
Smilies är
PÅ
Inaktivera HTML i det här inlägget
Inaktivera BBCode i det här inlägget
Inaktivera Smilies i det här inlägget
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Hoppa till:
Välj forum
Vegaforum (ange ALLTID ditt Veganummer när du gör inlägg i forumet och uppdatera din profil!)
----------------
Allmänt
Tekniska problem
Öar och hamnar
Tips & Trix
Ämneshistorik
Författare
Meddelande
Pagal
Skrivet: 01 Nov 2009 21:18
Rubrik:
Hej Kenneth,
Rör aldrig insprutningspumpen, låt en fackman ta hand om den. Det beror lite på var du bor, i Stockholm är det ex.vis El & Diesel. Titta på Gula Sidorna, så hittar du säkert någon dieselverkstad.
Ett inte helt ovanligt ganska enkelt fel är en rostig stoppvajer. Stoppspaken på insprutningspumpen går då inte tillbaka, utan vajerhöljet nere vid pumpen backar då istältet ur sitt fäste och motorn får då inget eller bara lite bränsle.
Det är mycket viktigt att inte kopparhylsorna följer med när man demonterar insprutarna, man måste ha ett mothåll. Det finns inga kopparhylsor att köpa idag, jag vet, köpte den sista på Volvo i Stockholm för fem år sedan. Följer hylsan med vid demontering och det är kylvatten i toppen rinner vattnet ner i cylindern och då blir det problem som måste åtgärdas direkt.
Hälsn. Pelle Wasberg V3055
SWEflash
Skrivet: 01 Nov 2009 19:23
Rubrik: Vega 2755
Har nu tagit bort spridarna och det det kommer endast bränsle till den främre cylindern,har bytt plats på spridarna och det är fortfarande den främre cylindern som får bränsle.
detta bör som jag ser det betyda att diesel pumpen behöver renoveras ?
någon som vet vart man kan få den renoverad ?
eller är det något man kan köpa en renoveringssats till och fixa själv ?
mvh
/Kennert
Tack för alla svar
SWEflash
Skrivet: 19 Aug 2009 19:07
Rubrik: MD6a går bara på en cylinder
Har gått ok halva säsången sedan började det med att när jag skulle starta den efter några timmars segling så gick den bara på tomgång gasen förändrar inget (fullt eller tomgång).upptäckte senare att gasläget ändrats då lillgrabben stått på reglaget ,Justerade det sedan gick den och vi var ute en dag och åkte ,när vi kommit i hamn så tror jag lillgrabben va där och klättra igen men inget har ändrats så jag starta inte motorn mer förän nästa helg och nu går den bara lite grann innan den slutligen stannar, likadant fullgas eller tomgång. har försökt kontrollera komp och det känns som att det är komp på båda. har lossat bränsle ledningen till spridarna och det kommer fram bränsle tll bägge spridarna men den tänder bara om bränsle ledningen är ansluten till främre cylindern .
nu vill jag kolla kompet ordentligt och även spridarna ,prövade att få loss främre spridaren men hylsan runt kommer istället så jag drog tillbaka den.
någon som vet något knep för att få loss spridarna ?
undrar även hur man kontrollerar tryckventilerna i pumpen ?
tacksam för alla tips man kan få.
mvh
/Kennert
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Swedish
translation by
virtuality
© 2005