Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   Skapa användarnamnSkapa användarnamn 
 ProfilProfil      Logga inLogga in 

Sprickor i gelcoaten vid köp?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Tekniska problem
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
sumpa

Bostadsort: Göteborg

InläggSkrivet: 07 Sep 2006 22:13    Rubrik: Sprickor i gelcoaten vid köp? Svara med citat

Hej!

Jag är i Vega-köpar-tankar och tittade på nummer 135 (eller var det 138?) häromdan. Fin båt, men över i princip hela båten, däck fribord och skrov, var det små sprickor i gelcoaten.. De flesta bara 1-2 cm långa, men på många ställen såg den nästintill krakelerad ut... Jag har lite foton, men pga tekniska problem kan jag inte posta dom just nu.. :/

Säljaren påstod att det var ett rent estetiskt problem, "bara att måla över", och en före-detta hamnjobbare sa att det nog inte var någon större fara för båten, men en jävla massa jobb att slipa ner och fixa till.. Denna hamnarbetare hade även lyft en massa vegor under åren, och påstod att vissa var lite "sladdriga", alltså hela skrovet var lite "mjukt" ungefär...
(Han sa också att denna "sladdrighet" kunde fixas med att lägga på nya läger väv över hela båten typ, någon som gjort något liknande?)

Jag stampa och kände lite på skrovet, och det kändes genuint och stabilt..

I övrigt var båten precis det vi drömt om, så jag tänkte höra ifall någon här har någon kommentar på dessa sprickor... Är det bara "måla över" eller pratar vi om en total helrenovering av båten?
Kan för övrigt tillägga att det blir vår första båt, har alltså ingen båtköparerfarenhet...

Med vänlig hälsning
Erik Sundström
v1959

Bostadsort: Täby

InläggSkrivet: 09 Sep 2006 18:48    Rubrik: Svara med citat

Någon sladdrighet i skroven på vegor har Jag inte hört talas om, men man har väl inte hört allt än
Visa användarens profil Skicka e-post
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Tekniska problem Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet