| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
V253
Bostadsort: Värmdö
|
Skrivet: 10 Maj 2007 15:13 Rubrik: Vega med trä rigg |
|
|
Hej. jag blev vega ägare för ett årsedan Nr 253.
Har försökt hitta info om trä riggar, är det bara jag som har det? hur många båtar utrustades med det, vilka år // tack |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
SB5301
Bostadsort: Mariestad
|
Skrivet: 10 Maj 2007 17:09 Rubrik: Trärigg |
|
|
Hej!
Jag har Vega nr.252 men den är försedd med Proctorrigg, den gamla gula!
Kan det vara så att din båt har fått trärigg bara för att beställaren särskilt beställt med trärigg?
Fördelen med en trärigg kan väl vara att man kan lacka och göra den snygg. En gammal gul Proctorrigg ser ju lite sliten ut.
Hälsningar
Sture Berg |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
snus
Bostadsort: Varberg
|
Skrivet: 11 Maj 2007 07:05 Rubrik: trärigg |
|
|
Hej, jag har hört att de första 25 Vegorna(tillverkade 1966) hade trärigg. Jag har själv Vega nr 20. Jag har även hört att anledningen till träriggen på de första vegorna var för att de skulle få deltaga i ett off shore race i England där reglementet var sådant, detta har jag inte lyckats få bekräftat någon annanstans så jag vet inte hur mycket som är sant.
Hälsningar magnus |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
stena47
Bostadsort: Kristinehamn
|
Skrivet: 11 Maj 2007 12:16 Rubrik: Vega med trärigg |
|
|
Hej!
Vad jag känner till så är det en Vega som utrustades med trärigg och den fanns i Kristinehamn tidigare, senast jag såg den var i Karlstad. Jag kommer inte ihåg nummret men det är en tidig årsmodell. Personen som hade båten ansåg att en segelbåt utan trärigg var ingen segelbåt, den dåvarande ägaren är avliden sedan flera år tillbaka.
Mvh
Sten-Arne
V357
Kristinehamn |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|