| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Tim
Bostadsort: Älvsjö Stockholm
|
Skrivet: 09 Mar 2008 11:50 Rubrik: ankarlanterna |
|
|
Undrar lite hur ni har löst belysning vid ankring i öppet vatten med typ ankarlanterna, går det bra med en runtomlysande lanterna i mast toppen med elledningarna dragna inuti masten (men då måste man väl komma förbi rullarna med ledningar på utsidan en bit och borra ett hål isidan av masten) eller det kanske går bra att hissa upp någon provosorisk lampa eller kanske ngt upphängt i akterstaget ?
Det finns väl olika sätt att lösa det på men vore kul att höra olika varianter på detta. _________________ Tim |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
iV2
Bostadsort: Vaxholm
|
Skrivet: 09 Mar 2008 22:06 Rubrik: Re: ankarlanterna |
|
|
[quote="Tim"]Undrar lite hur ni har löst belysning vid ankring i öppet vatten
Har för mig att jag läst i någon anständig båttidning att en ankarlanterna en bit upp i akterstaget t o m är bättre än en i masttoppen. Och det kan man ju hålla med om. Masttopslanternan kan vara svårare att se på nära håll. Det är populärt att hänga upp en solljusladdad trädgårdslampa, annars duger väl en fotogenlampa _________________ Ingemar |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
CaptainVega
Bostadsort: Stockholm
|
Skrivet: 10 Mar 2008 15:42 Rubrik: |
|
|
Jag har en solcellsdriven trädgårdslampa från Jula (39:-) i flaggstångshållaren när jag ligger på svaj.
Funkar perfa! _________________ Navigare necesse est, vivere non est necesse.
http://www.sailingladyann.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Ben
Bostadsort: Västerås
|
Skrivet: 26 Mar 2008 19:56 Rubrik: |
|
|
Fotogenlampan har jag testat och det är livsfarligt. Låter bra men vid minsta svall så far och slänger lampan och skapar ett regn av fotogen ner på däcket! Då var lampan ändå bara alvvägs uppför dirken. Solcellen är det bästa och billigaste!
Bengt Vega 2598 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|