| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Vega199
Bostadsort: Stockholm/Vällingby
|
Skrivet: 06 Feb 2009 00:34 Rubrik: Läckande rutor. Ev. beställning av nya ramar |
|
|
Mina gummilister till rutorna är helt slut och det läcker in vid regn eller vid överslående sjö. Lite besvärligt och irriterande.
Jag såg en annons i Vegabladet från Vegamarin om aluminiumramar.
Finns det någon som har erfarenhet av att byta ramar och är det någon som vet hur det fungerar med beställningar av minst 5 satser.
Hur vet man om man kan få någon leverans till denna sommar.
Finns det fler här på forumet som har beställt sådana eller har för avsikt att beställa.
Frågvise
Bengt Örtegren
Vega 199 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tommy Jonsson
|
Skrivet: 06 Feb 2009 08:21 Rubrik: |
|
|
Såvitt gäller leveranstiden rekommenderar jag att du ringer till Lars Roxström på Vegamarin 08-581 771 02 och lyssnar med honom.
TJ
V942 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Vega199
Bostadsort: Stockholm/Vällingby
|
Skrivet: 06 Feb 2009 08:41 Rubrik: Leveranstid på fönsterbågar |
|
|
Jomenvisst skall jag göra det.
Jag tänkte bara om det var någon här som hade erfarenhet eller någon eller några som var på gång i samma ärende.
Hälsningar
Bengt Örtegren
Vega 199 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Nova31
Bostadsort: Huskvarna
|
Skrivet: 10 Feb 2009 11:59 Rubrik: |
|
|
Jag är också intresserad av att beställa aluminiumramar. _________________ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vår Nova är en Albin Vega med nr 31 från 1967
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Anna Gorda
Bostadsort: Uddevalla
|
Skrivet: 13 Feb 2009 23:37 Rubrik: Läckande rutor. Ev. beställning av nya ramar |
|
|
Jag satte in aluminium ramar på min Vega för fyra år sedan. Beställningen gjorde jag från Ö metall,www.ometall.se,ligger på Hönö i Göteborgs skärgård. Sex rutor kostade då 5000 kr. Leveransen tog sin lilla tid men resultatet blev mycket bra, ett riktigt lyft. Jag rekommenderar.
Anna Gorda 1609/Thomas, |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
CaptainVega
Bostadsort: Stockholm
|
Skrivet: 09 Mar 2009 16:39 Rubrik: |
|
|
Jag satte in fönster med aluminiumram för två år sedan. Blev mkt bra och väldigt snyggt. Köpte min sats direkt från engelska vegaklubben. Med frakt och dåtidens valutavärde betalade jag 7500:- för en komplett sats.
Jag var tvungen att såga lite plasten med en sticksåg för att kunna montera de nya fönstren, men det var lätt. Snåla inte med tätningsmassa!!! Monteringen tog ca två dagar.
Ett billigare alternativ är att köpa nya gummilister och lite silicon. Om du behöver nya glasrutor + beg. list har jag att sälja. Kolla under säljes.
Engelska Vegaklubbens fönstersats: http://www.albinvega.co.uk/windows.html
Pris: £545.00 + carriage (UK and Worldwide) _________________ Navigare necesse est, vivere non est necesse.
http://www.sailingladyann.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Staffan, V 2315
|
Skrivet: 10 Mar 2009 14:31 Rubrik: |
|
|
| Billigast blir väl att byta de nuvarande listerna mot nya för 68 kr/m (Erlandsons Bga), kompletterat med lite vindrutetätning för 56 kr (Biltema). Men det är klart..... Aluminiumlist-konstruktionen gör kanske rutorna intryckssäkra och är onekligen mycket snyggare. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|