Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Vega no 911
Bostadsort: Strömstad
|
Skrivet: 20 Okt 2009 14:42 Rubrik: Avluftningsslang |
|
|
Håller på att försöka byta avluftninsslangen från bensintanken till skrovgenomföringen på en bensintank original 022 kombi. Anslutningen vid tanken går ok att komma åt men det är värre vid skorvgenomföringen. Någon som har ett bra tips ?
Falk
Vega nr 911 |
|
Till överst på sidan |
|
|
Anders Vega
Bostadsort: Stockholm
|
Skrivet: 06 Nov 2009 18:45 Rubrik: |
|
|
Hej Falk.
Jag bytte ut min avluftningsslang i somras.
Den gamla stålomspunna slangen kunde jag inte få tag i så jag köpte helt enkelt en vanlig bensinslang. Köpte lämpliga nya "nipplar" och monterade dessa på tank och på skrovgenomföringen. Monterade slangklämmor på slanganslutningarna. Skrovgenomföringen fick jag "vrida" runt ca 180 grader för att komma åt att skruva bort den gamla slangen. Kom bara ihåg att vrida tillbaka skrovgenomföringen så att slangen gör en "loop" uppåt innan den går ner till tanken för att förhindra att bensin läcker ut eller att vatten kommer in i tanken när båten kränger mycket.
Med vänlig hälsning
Anders
Vega 1171 |
|
Till överst på sidan |
|
|
Vega no 911
Bostadsort: Strömstad
|
Skrivet: 10 Nov 2009 21:00 Rubrik: |
|
|
Tack för det Anders !
Har redan vridit skrovgenomföringen 180 gr. Ska bara få ta i lämplig nyckel. Slanganslutningen sitter som i berget och inte finns det mycket plats till övers heller. Tack för tipset med bensinslag o nipplar. Bytte tidigare anslutningen från tank till filter och då gick jag till vulken och fixade slang.
Tror ditt förslag blir billigare. |
|
Till överst på sidan |
|
|
|