Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
HD
Bostadsort: Göteborg
|
Skrivet: 17 Jan 2014 11:42 Rubrik: Insprutningsventiler ? |
|
|
Min md6 går bara på tomgång. V1959 nämner 2st insprutningsventiler som sitter före insprutningspumpen vilka är dessa? Hur kontrollerar man att insprutningspumpen fungerar? |
|
Till överst på sidan |
|
|
Pagal
Bostadsort: Haninge
|
Skrivet: 20 Jan 2014 10:48 Rubrik: |
|
|
Hej. Dessa ventiler sitter bakom rören som går upp till insprutarna. Jag tror inte att det är fel på ventilerna, och även om du tar loss dem så kan man ändå inte se felet. Om man lossar ventilerna är det mycket, mycket viktigt att man håller rent runt omkring och inget smuts på händerna. Jag skulle vilja ha mer information, ring gärna 08-776 07 28.
Pelle Wasberg V3055 _________________ PW |
|
Till överst på sidan |
|
|
Pagal
Bostadsort: Haninge
|
Skrivet: 20 Jan 2014 10:49 Rubrik: |
|
|
Hej. Dessa ventiler sitter bakom rören som går upp till insprutarna. Jag tror inte att det är fel på ventilerna, och även om du tar loss dem så kan man ändå inte se felet. Om man lossar ventilerna är det mycket, mycket viktigt att man håller rent runt omkring och inget smuts på händerna. Jag skulle vilja ha mer information, ring gärna 08-776 07 28.
Pelle Wasberg V3055 _________________ PW |
|
Till överst på sidan |
|
|
v1959
Bostadsort: Täby
|
Skrivet: 25 Jan 2014 18:45 Rubrik: |
|
|
Hej HD och Pelle
Min motor betedde sig så som HD:s, den gick bara på tomgång. Efter lång tid, det kunde vara i flera minuter, säkert upp till tio minuter gick den bara på tomgång. Sedan gick den upp i varv, då kunde den gå perfekt i flera timmar. Men så fort man gick ner i varv till tomgång var det lögn i hel---te att få den att varva upp. Då ringde jag till Vega Marin i Göteborg, svaret kom direkt, byt tryckventilerna. Jag bytte dessa och startade motorn, efter detta kunde man varva motorn som en racerbåt. _________________ Jan Skoog
V 1959 |
|
Till överst på sidan |
|
|
v1959
Bostadsort: Täby
|
Skrivet: 25 Jan 2014 18:46 Rubrik: |
|
|
Hej HD och Pelle
Min motor betedde sig så som HD:s, den gick bara på tomgång. Efter lång tid, det kunde vara i flera minuter, säkert upp till tio minuter gick den bara på tomgång. Sedan gick den upp i varv, då kunde den gå perfekt i flera timmar. Men så fort man gick ner i varv till tomgång var det lögn i hel---te att få den att varva upp. Då ringde jag till Vega Marin i Göteborg, svaret kom direkt, byt tryckventilerna. Jag bytte dessa och startade motorn, efter detta kunde man varva motorn som en racerbåt. _________________ Jan Skoog
V 1959 |
|
Till överst på sidan |
|
|
|