Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   Skapa användarnamnSkapa användarnamn 
 ProfilProfil      Logga inLogga in 

Montering av mantågsnät

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Tekniska problem
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
vega06

InläggSkrivet: 26 Mar 2008 09:20    Rubrik: Montering av mantÃ¥gsnät Svara med citat

Hej!

Hur har ni monterat mantågsnäten? Hur får jag fast den längst ner? Uppe och i mitten går det ju lätt med vajern som går längs med, men nere finns det ju inget man kan sätta fast nätet
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Staffan, V 2315

InläggSkrivet: 27 Mar 2008 02:43    Rubrik: Svara med citat

Mellan pulpiten och första stöttan och mellan första och andra stöttan har jag skruvat fast en liten rf bygel på däckets upphöjda ytterkant. Från pulpitfoten via byglarna och stöttefoten har jag hårdspänt en 4 mm lina till foten på andra mantågsstöttan. I den linan har jag sedan satt fast mantågsnätet.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Staffan, V 2315

InläggSkrivet: 31 Mar 2008 02:38    Rubrik: Svara med citat

Nu har jag farit med osanning. Jag var nere vid båten idag och konstaterade följande angående mantågsnätet: Mellan pulpiten och första mantågsstöttan sitter två små rf-byglar på den upphöjda ytterkanten på däcket. Från pulpiten och bak till andra stöttan har jag sedan hårdspänt en 4mm lina som är trädd genom de små rf-byglarna, runt första stöttan och sedan via röstjärnsbyglarna (3 st) till andra mantågsstöttan. Hur som helst - linan fungerar bra som nedre fäste för mantågsnätet.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Tekniska problem Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet