| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
toop
Bostadsort: Lagan
|
Skrivet: 23 Mar 2009 18:57 Rubrik: axeltätning |
|
|
Hej
Jag har byt propeleraxel och behöver nu en axeltätning till 25mm axel.
Mit rör som går igenom båten är bara 31mm på utsidan och dom tätningar som jag har hittat är till rör 38-42mm.
Daniel |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Staffan, V 2315
|
Skrivet: 24 Mar 2009 21:39 Rubrik: |
|
|
Om det gäller den vattensmorda gummiaxeltätningen som brukar kallas "Black Jack", så har jag monterat en sådan. Också mitt stävlagerrör hade för liten ytterdiameter för Black Jackens 38,1mm.
Alt 1: Jag köpte ett par dm Heliflatslang som är en tunnväggig plastslang med 2mm godstjocklek och skar till en lämplig bit som jag trädde på röret med packningsklister emellan. De flesta slangfirmorna bör ha eller kunna ta hem en bit till dig.
Alt 2: Du kan köpa 2-3 dm krympslang och trä på röret och värma på så många lager som behövs.
Kuntze i Sthlm har det mesta i slangväg, t.ex Heliflatslang srt.nr 138.032 YD 36 mm godstjocklek 2mm.
Krympslang art.nr 150.070 okrympt=38 mm krympt=22 mm
Krympslang art.nr 150.090 okrympt=51 mm krympt=31 mm
Http:// www.kuntze.se
Alt 3: Det skulle kanske funka lika bra med att bygga på röret genom att linda några varv med vulktejp.
Om den medföljande breda slangklämman inte passar så går det lika bra med två vanliga rostfria.
Staffan |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
toop
Bostadsort: Lagan
|
Skrivet: 24 Mar 2009 22:11 Rubrik: |
|
|
Å tack för svaret.
Nu har jag en black jack som jag har sat dit med vulkband men tyker det käns osäket?!
Finns det inga som pasa vegan?
Vad är det för oljesmord som vegamarin har?
Daniel |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|