Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
nokke
Blev medlem: 26 September 2009 Inlägg: 12
Bostadsort: Broddetorp
|
Skrivet: 01 Maj 2010 17:33 Rubrik: vattenläcka propelleraxel |
|
|
de läcker in vatten ur packboxen fast jag skruvar i fett,de läcker mkt lite men många droppar små? nokke vega 1526 |
|
Till överst på sidan |
|
|
Pagal
Blev medlem: 11 Mars 2007 Inlägg: 112
Bostadsort: Haninge
|
Skrivet: 01 Maj 2010 20:06 Rubrik: |
|
|
Hej!
Det är dax att byta packbox, du måste i så fall ta upp båten och riva och renovera reverseringen, alternativt försöka klara dig till upptagningen i höst. Prova i så fall att när båten inte används att ställa reglaget i ett annat läge än neutral, för troligen är dragröret slitet på mer än några ställen där du använder det som mest.
Byt packbox till en oljesmord med lagren på var sin sida om oljan (ca 900:-), dragrör (ca 1500-1800:-), stävlager (ca 400:-) samt div O-ringar, simmerringar och ev. klämhylsor. Har du Henry Gustavssons (gamla Vega Marins) packbox med en rund mutter på framsidan och ett tätningssnöre bakom som extra tätning, räcker det att byta lager och simmerringar.
Delar kan du köpa bl.a. från Vega Marin i Stockholm eller Fors Marin i Göteborg och då får du en beskrivning hur man gör för att renovera reverseringen.
Har du ytterligare frågor slå gärna en signal, så kanske jag kan hjälpa dig.
Hälsn. Pelle Wasberg V3055 (Tekn. ansv. i Vegaklubben)
Tel: 08-776 07 28 eller 070-657 56 31 _________________ PW |
|
Till överst på sidan |
|
|
Pagal
Blev medlem: 11 Mars 2007 Inlägg: 112
Bostadsort: Haninge
|
Skrivet: 01 Maj 2010 20:15 Rubrik: |
|
|
Hej igen, det blev lite fel på femte raden, här kommer ett reviderat svar.
Hälsn Pelle W
Hej!
Det är dax att byta packbox, du måste i så fall ta upp båten och riva och renovera reverseringen, alternativt försöka klara dig till upptagningen i höst. Prova i så fall att när båten inte används att ställa reglaget i ett annat läge än neutral, för troligen är dragröret slitet mer på några ställen där du använder det som mest.
Byt packbox till en oljesmord med lagren på var sin sida om oljan (ca 900:-), dragrör (ca 1500-1800:-), stävlager (ca 400:-) samt div O-ringar, simmerringar och ev. klämhylsor. Har du Henry Gustavssons (gamla Vega Marins) packbox med en rund mutter på framsidan och ett tätningssnöre bakom som extra tätning, räcker det att byta lager och simmerringar.
Delar kan du köpa bl.a. från Vega Marin i Stockholm eller Fors Marin i Göteborg och då får du en beskrivning hur man gör för att renovera reverseringen.
Har du ytterligare frågor slå gärna en signal, så kanske jag kan hjälpa dig.
Hälsn. Pelle Wasberg V3055 (Tekn. ansv. i Vegaklubben)
Tel: 08-776 07 28 eller 070-657 56 31
_________________
PW _________________ PW |
|
Till överst på sidan |
|
|
|
|
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet Du kan svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|
|