| Visa föregćende ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
sjonell Site Admin
Bostadsort: Tyresö
|
Skrivet: 29 Aug 2005 20:28 Rubrik: Synpunkter pÄ forum och hemsida |
|
|
Hej allesamman!
Nu pÄgÄr en renovering av Vegaklubbens hemsida och forum.
Synpunkter pÄ dessa mottages tacksamt.
Ăr det nĂ„gonting som saknas?
NÄgonting som Àr bra?
NÄgonting som borde vara bÀttre?
LÀgg in era synpunkter hÀr
Mvh Niklas |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
alander
Bostadsort: vÀsterhavet
|
Skrivet: 06 Sep 2005 09:01 Rubrik: |
|
|
Hej Niklas
För det första Àr forumet utmÀrkt. Att skrota det gamla forumet och gÀstboken var en vÀlgÀrning.
Siten i övrigt borde vÀnda sig till tvÄ olika kategorier av mÀnniskor. 1, de som funderar pÄ att köpa en Vega och 2, de som Àger en Vega.
De som funderar pÄ om Vegan Àr rÀtt bÄt för dem vill sÀkerligen ha lite "normalt" högupplösta bilder bÄde interiört och exteriört. Bildarkivet idag Àr mer nostalgi för dem som deltagit i olika arrangemang Àn informativt. Det skulle ocksÄ vara intressant med en redogörelse för de olika inredningsalternativen med hurts/garderob. Vegan har ju ett delvis oförtjÀnt dÄligt rykte bÄde vad gÀller segling och motormanövrering och det hade ju varit intressant för en spekulant att fÄ lite mer initierad information Àn bara löst snack frÄn folk som aldrig seglat en Vega. Hemsidan borde helt enkelt bjuda pÄ lite "reklam" för Vegan. Vegaklubbens hemsida borde vara det sjÀlvklara valet för en spekulant som vill veta mer om bÄten innan han bestÀmmer sig.
De som redan Àger en Vega och inte Àr medlem i klubben har inte speciellt stort behov av ovanstÄende. De vanligaste spörsmÄlen rör sÀkerligen hantering, renovering och förbÀttringar. Jag vet att klubben hÀr har sina tekniska tips men de borde lyftas fram tydligare. Efter att ha besökt forumet ganska regelbundet under ett Ärs tid kan jag konstatera att det vanligaste svaret frÄn klubben (oftast Jan Skoog) Àr "betala medlemsavgiften sÄ hjÀlper vi dig". Det ger inte en sympatisk bild av klubben. Jag förmodar att klubben vill ha medlemmar och dÄ gÀller det att visa varför man skall betala medlemsavgiften. Genom att publicera rubrikerna pÄ de tekniska tipsen och en synnerligen kort beskrivning pÄ en rad eller tvÄ till varje tips skulle dessa bli mycket mer attraktiva. Jag tror att mÄnga med mig Àr skeptiska till att betala först och sedan se vad man fÄr för pengarna.
Jag hoppas att ingen tar illa upp över att jag har en del kritiska synpunkter, de Àr skrivna i all vÀlmening!
/Jakob Alander
fd 2670 |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
S-46
Bostadsort: Tumba
|
Skrivet: 22 Okt 2005 11:24 Rubrik: |
|
|
Bra synpunkter av Jakob!
Jag Àr nybliven Vega Àgare och nybliven medlem i Vegaklubben. Det jag Àr ute efter Àr tips och bilder pÄ olika inredningslösningar mm.
Inför mitt Vega köp sÄ jagade jag en massa bilder och det hade varit smidigt om man hittat dem hÀr pÄ Vegaklubbenssidor.
Jag har nu en hel hög med bilder som jag skulle kunna skicka in. Problemet Àr vÀl rÀttigheterna till bildern... Men har ni lust och chansa sÄ kan ni fÄ en massa Mb bilder av mig.
Det Àr lite dÄlig fart pÄ forumet sÄ det skulle kanske vara en idé om styrelsen tog sig lite tid och besvarade lite inlÀgg dÄ och dÄ. Det skulle inte behövas sÄ ingÄende svar utan bara sÄ att man ser att det hÀnder lite pÄ hemsidan.
Hemsidan Àr helt ok tycker jag men den har stora potentialer.
/Fredrik _________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough." |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
S-46
Bostadsort: Tumba
|
Skrivet: 06 Mar 2006 18:32 Rubrik: Nu har hemsidan blivit snygg! |
|
|
Jag har som nybliven Vega Àgare skaffat mig ett gediget bibliotek med bilder pÄ Vegor. Jag har en liten fundering om vi kan publicera dem pÄ hemsidan? Bilderna Àr ju hÀmtade frÄn nÀtet och jag har inga rÀttigheter pÄ bilder och inte ni heller...
VÄgar vi lÀgga ut de pÄ Vegaklubbens bildbank?
/Fredrik _________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough." |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
Mariage
|
Skrivet: 19 Apr 2006 07:26 Rubrik: |
|
|
Hej Niclas
Vore det inte bra att svara pÄ inlÀggen nÀr man gÄtt ut med en frÄga om synpunkter?
Möjligen kunde det komma fram fler synpunkter om det blev en diskussion i Àmnet.
Jag tycker,det lilla jag har sett.Att forumet Àr i huvudsak Àr bra,saknar lite glöd bara,kanske en allmÀn trÄd dÀr man kan utbyta tankar som indirekt har med bÄten att göra utan ex.vis"jag ska till FifÄng i helgen och det blir grillat med ett par öl med sÄng"kom dit sÄ blir det"kanon"?
Ett förslag bara av en nybörjare.
Mvh M
Senast ändrad av Mariage den 19 Apr 2006 08:03, ändrad totalt 2 gćnger |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
Mariage
|
Skrivet: 19 Apr 2006 07:45 Rubrik: Del 2 |
|
|
Hej igen!
Ett förslag.
En trÄd dÀr man kan frÄga om navigation etc.
Ex.Varför blÄser det mest öster om ett lÄgtryck?
M[/u] |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
sjonell Site Admin
Bostadsort: Tyresö
|
Skrivet: 20 Apr 2006 17:55 Rubrik: |
|
|
Hej!
Det Àr klart att jag skall svara. Det har vÀl blivit mer sÄ att vi tagit Ät oss av synpukterna och försöker förÀndra sidan lite i taget.
För att dÄ svara pÄ inlÀgget frÄn Alander sÄ kan de som Àr pÄ jakt efter en ny bÄt och söker information om Vegan, hitta denna bland annat i alla de artiklar som nu finns pÄ sidan. De bestÄr av ett antal tester med bilder och information om bÄttypen. För de som redan Àger en Vega finns nu en förteckning över de tekniska tipsen publicerad i forumet.
Som svar pÄ inlÀggen av Fredrik, kan jag berÀtta att vi korresponderat via e-post och klubben har nu tillgÄng till de bilder som han hittat. Dessa kommer anvÀndas och publiceras hÀr pÄ sidan allt eftersom.
Slutligen svar till Mariage:
BÀsta sÀttet att fÄ glöd i forumet Àr naturligtvis för alla anvÀndare att skriva sÄ mycket som möjligt. Förhoppningsvis ökar frÄgorna och svaren nu under vÄren nÀr alla Àgare lyfter pÄ pressen och vÀcker sina bÄtar.
Platsen att utbyta sina allmÀnna tankar, funderingar och om man vill bjuda till fest pÄ nÄgon ö Àr ju just denna del av forumet, "AllmÀnt".
Det Àr bara att skriva pÄ!
Jag skapade ett forum inriktat pÄ navigation. Hoppas att det kommer till nytta.
Mvh Niklas |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
Mariage
|
Skrivet: 17 Maj 2006 23:18 Rubrik: |
|
|
Hej Niklas
Det vore kanske bÀttre att placera Àmnet bÄtmat som ett eget forumindex eller att man klistrade Àmnet.Jag tror att sjÀlva Àmnet kommer att vÀxa ytterligare samt att det kan/eller kommer att vara av intresse för mÄnga.Nu gÀller det att pÄ sÄ mÄnga sÀtt som möjligt försöka fÄ fart pÄ detta forum sÄ intresset stiger och om det blir sÄ,sÄ finns möjlighet att fler vill synas hÀr.
En idé bara.
Mvh |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
Mariage
|
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
Pertti
Bostadsort: Ărnsköldsvik
|
Skrivet: 09 Aug 2006 08:02 Rubrik: Mera motor |
|
|
Hej pÄ er!
Bra synpunkter & kul att tonen i diskussionerna Àro sÄ "civilicerade"! I jÀmförelse med mÄnga andra forum dÀr det kan slinta till Ät det ena eller det andra.
NÄvÀl, jag för min del efterlyser en motoravdelning dÀr det mera ingÄende redovisas de olika alternativen med plus och minus. Ty förr eller senare byter alla kvarvarande vegor kraftkÀlla och dÄ vore det vÀrdefullt och sÀkert ocksÄ medlemslockande om det fanns en bra och seriös site om sÄdant.
Ha det, ladies & gentlemÀn, pÄ havet!
Pertti |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
blafot
Bostadsort: Köpmanholmen
|
Skrivet: 04 Apr 2008 08:07 Rubrik: |
|
|
Hej.
Sidan och forumet Àr bra och lÀttanvÀnt men det jag önskar Àr att forumet öppnas i ett nytt fönster och i fullbredd.
Man skulle kunna ha en logga lÀngst upp.
För kÀnnedoms skull sÄ finns det Àven en ny version av PhpBB (version 3).
I övrigt.... HÄll sidan igÄng. Den Àr guld vÀrd!
Tack. _________________ Mvh: Magnus
===========================
Veg Nr: 633 'Vilan'
Höga-Kusten |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
Bimme
Bostadsort: Malmö
|
Skrivet: 29 Jul 2011 22:13 Rubrik: |
|
|
Hej,
Jag hÄller med Blafot, önskar att forumet kunde visas i fullbredd. pÄ min lilla skÀrm mÄste jag scrolla fram och tillbaka hela tiden för att kunna lÀsa.
Med tanke pÄ att inlÀgget las in 2006, sÄ har det vÀl inte uppfyllts, men finns det nÄgon lösning pÄ problemet?
En lÀnk till webmaster hade inte heller varit fel.
Mvh / Joakim |
|
| Till överst pć sidan |
|
 |
|