Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
AndreasL
|
Skrivet: 18 Aug 2013 07:59 Rubrik: Nya Vega ägare önskar få hjälp och tips! |
|
|
Två uppgraderingar är på gång och jag har några frågor.
Däcksventilen till värmaren är slut och en ny i plast införskaffades på Vegamarin men verkar inte passa på röret som kommer upp från Liden värmaren, frågan är om man kan såga av en bit av röret och sätta på den nya kåpan, tänker mest på att den skall klara värme och ventilation korrekt?
Min andra fråga är om däcket som är lite slitet, undrar om det finns någon slags självhäftande yta man kan sätta på eller om det är ommålning av gelcoat som gäller? _________________ Albin Vega 736 / Nanni Diesel 10Hk / Liden Junior S Värmare.
Senast ändrad av AndreasL den 19 Aug 2013 10:07, ändrad totalt 1 gång |
|
Till överst på sidan |
|
|
12lova
Bostadsort: Oxelösund
|
Skrivet: 19 Aug 2013 09:54 Rubrik: Däckmålning |
|
|
Gick över mitt slitna däck med 3 lager Gieldshild och överst lade jag 2 lager med Interdeck som har halkskydd i sig. Först en noggrann tvättning med avvaxning och grov skurborste samt högtryckstvätt. Färgen sitter bra men det är varmt att gå barfota det får man stå ut med då halkskyddet blir bra och däcket är lätt skött. |
|
Till överst på sidan |
|
|
AndreasL
|
Skrivet: 19 Aug 2013 10:06 Rubrik: Re: Däckmålning |
|
|
12lova skrev: |
Gick över mitt slitna däck med 3 lager Gieldshild och överst lade jag 2 lager med Interdeck som har halkskydd i sig. Först en noggrann tvättning med avvaxning och grov skurborste samt högtryckstvätt. Färgen sitter bra men det är varmt att gå barfota det får man stå ut med då halkskyddet blir bra och däcket är lätt skött. |
Tack för tips, vilken kulör valde du med tanke på värmen? Jag funderar på ljusgrå i sektioner. _________________ Albin Vega 736 / Nanni Diesel 10Hk / Liden Junior S Värmare. |
|
Till överst på sidan |
|
|
|