Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
tioitolv
|
Skrivet: 13 Sep 2013 08:50 Rubrik: Dinette |
|
|
Jag sprang på en notis i Praktiskt Båtägande om en Vega (Emma II från 1968) som hade dinette som orginalinredning. Där hade också dörren in till förpiken flyttats till sidan för att på så vis ge mer plats åt dinetten.
Är det någon som vet något mer om den här versionen? Eller har bilder och så?
Jag är intresserad av att göra någon liknande lösning i vår båt. Har sett andra ombyggnader där man byggt dinette, men det jag är intresserad av är mycket lösningen med dörrens placering. _________________ /Maria och Nicklas
på Vega - Wiktoria #836 |
|
Till överst på sidan |
|
|
v1959
Bostadsort: Täby
|
Skrivet: 13 Nov 2013 17:49 Rubrik: |
|
|
Jag tror att båten är för smal för att bli bra med dinette, det blir nog till att sitta väldigt snett med benen.
Ursäkta det sena svaret. _________________ Jan Skoog
V 1959 |
|
Till överst på sidan |
|
|
tioitolv
|
Skrivet: 14 Dec 2013 15:12 Rubrik: |
|
|
v1959 skrev: |
Jag tror att båten är för smal för att bli bra med dinette, det blir nog till att sitta väldigt snett med benen.
Ursäkta det sena svaret. |
Ja, kanske det.. Har försökt mäta och det skulle antagligen gå att få in en dinette-lösning genom att göra grundare bänkyta på motstående sida samt att ta bort inredningen på den sida man vill ha dinetten på. För att på så vi få mer plats för sittplats.
Har inte kunnat hitta några bra bilder, finns några som har gjort liknande lösningar, men det är svårt att veta hur det blir innan man testat.. Får se om jag gör slag i saken under våren eller om det får bli ett framtida projekt! _________________ /Maria och Nicklas
på Vega - Wiktoria #836 |
|
Till överst på sidan |
|
|
|