Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   Skapa användarnamnSkapa användarnamn 
 ProfilProfil      Logga inLogga in 

Liten Vintersegling 22/1 Göteborg

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Bearcat

Bostadsort: Donsö

InläggSkrivet: 22 Jan 2006 10:43    Rubrik: Liten Vintersegling 22/1 Göteborg Svara med citat

-9 och strålande sol med knappt märkbar vind. Då är det dags! Båten ligger mastad och i malpåse på sin båtplats. Bara och kånka ner segel och täcka av presenningen. Lustigt nog hoppar Dieseln igång utan någon som helst tvekan! Lite ovillig och varva upp till normal tomgång först men tokvarva en fryskall diesel rekommenderas väl inte heller... Efter någon halvminut har den dock fått rätt varvtal från att bara knappt gå runt med egen kraft och ljudet börjar kännas mindre ansträngt.

På med Eber:n på max och sedan knalla hem igen för en god frukost. Maskin får gå på tomgång. Går ner igen efter 2 timmar och nu har det hunnit bli strax över 17 grader i båten.

Liten koll på axel och reversering/vajrar för att försäkra sig om att inget är fruset. Och sedan backas det ut i solskenet! Några förvånade miner på bryggan hinner jag se men de flesta är nog överens om att man inte är riktigt okey ändå så skadan är redan skedd s.a.s.

Trots enligt mig goda kläder blir det kallt i brisen men efter lite bök att få upp trasorna har man blivit varm. en kort runda på 2 timmar och jag är åter till hamn. De sista milen går jag för maskin för att njuta av dieseldunket och för att vinden är obefintlig nu...

Trots kylan rek jag fler att prova på vintersegling. Trevligt att vara ensam på sjön i det strålande vädret och nog känner man sig alert efter en sådan tur! Botar garanterat "Sofflockströttheten"

Eder vinterseglare i GBG. Vi får väl se nästa helg!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Saskia

Bostadsort: Stockholm

InläggSkrivet: 22 Jan 2006 19:37    Rubrik: Svara med citat

Nu kan du räta på ryggen ( efter 22-fotarn ), och känna dig som en viking!
Låter som en häftig upplevelse, men jag är nog lite för frusen.
En annan försvårande faktor, är att båten ligger på land. Crying or Very sad

Torben
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka e-post
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet