Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   Skapa användarnamnSkapa användarnamn 
 ProfilProfil      Logga inLogga in 

Vattenlinje, hur dra den på akterspegeln?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Tekniska problem
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Seglaren

Bostadsort: Eskilstuna

InläggSkrivet: 17 Okt 2006 17:41    Rubrik: Vattenlinje, hur dra den pÃ¥ akterspegeln? Svara med citat

På min Vega går bottenfärgen upp en bit på akterspegeln. 5-8 cm gissningsvis. Men jag har ännu ingen vattenlinje - inte jag som målat botten heller.

Har sett bilder på Vegor med och utan bottenfärg upp på akterspegeln och till och med en med bottenärg på akterspegeln och vattenlinje, men då slutade vattenlinjen under aktre överhänget och går alltså inte ut på akterspegeln, men ändå bottenfärg....

Ja hur ser det ut på era Vegor och vad är "rätt". Antar att båten lätt bli aktertung med folk och fä i sittbrunn, men inte är det väl helt snyggt med bottenfärg på akterspegeln?

Hur har ni gjort? Gärna bildexempel.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
Staffan, V 2315

InläggSkrivet: 18 Okt 2006 09:23    Rubrik: Svara med citat

Jag har för mig att PB ritade konstruktionsvattenlinjen så, att de sista 11 centimetrarna av akterspegeln hamnade ovan vattenytan. Frånvaron av stickkoj och de därav ökande stuvutrymmena akteröver gör att, åtminstone jag, fyller dem med allehanda bra-att-ha-prylar inklusive fotogentank (10L) till värmaren, reservfotogendunk, reservvattendunkar, reservankare,reservgasolflaska, reservdieseljeepdunk mm. Det gör att även jag har dragit upp bottenfärgen ca 3 cm upp på akterspegeln och snobbranden ytterligare ett par-tre cm ovanför. Många extrekilon blir det. Och ändå har jag varken badplattform eller jolleutombordare hängande i aktern.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Tekniska problem Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet