| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
vega06
|
Skrivet: 02 Dec 2006 17:23 Rubrik: Vart går kablarna? |
|
|
Hej!
Var går kablarna i vegan? Finns det nån karta på dem? En bunt går in i taket ovanför diskbänken, men var kommer den ut? Jag har dålig kontakt på flera platser för att kablarna är i dåligt skick. Tänkte dra nya men har ingen aning hur... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
v1959
Bostadsort: Täby
|
Skrivet: 06 Dec 2006 18:08 Rubrik: |
|
|
Är man medlem i Vegaklubben kan man köpa Vegahandboken. I den finns det en bild som visar hur ledningarna är dragna. Även i instruktionsboken för motorn finns ett kopplingschema _________________ Jan Skoog
V 1959 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
saravanvittig
|
Skrivet: 06 Dec 2006 18:34 Rubrik: |
|
|
| Kabelbunten som forsvinner opp i taket over diskbänken kommer ut igjen i taket på toalettet. Eller rettere sagt: I taket i hylla på toalettet. Der finner du et nytt koblingspunkt. Og Vega-håndboka kan anbefales! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
vega06
|
Skrivet: 07 Dec 2006 06:19 Rubrik: |
|
|
Hej och tack för svaren!
Jag äger en vega handbok redan. Men hittade inte annat än elschemat som inte ändå visar var nånstans kablarna går.
| Citat: |
| Kabelbunten som forsvinner opp i taket over diskbänken kommer ut igjen i taket på toalettet. |
Det tippade jag också på, men vågade inte knycka i kablarna. Jag är rädd att de går sönder...
Jag tänkte lämna kablarna kvar där och dra nya kablar under diskbänken -> under styrbords sängen -> bakom toaletten -> in i utrymmet akter om vattentanken. Där monterar jag en dosa som jag kopplar allt i. Skulle vara lättare att komma åt än ribborna i hyllorna |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|