| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
SWEflash
Bostadsort: Nässjö
|
Skrivet: 08 Apr 2007 16:53 Rubrik: Demontering av proppeller axel |
|
|
Hej
Har börjat riva för byte av packbox men fick problem.
Sitter en hylsa längst för ut på proppeleraxeln som sitter skruvad med 4 bultar samt en hylsskruv som ska klämma runt proppeller axeln .
enligt mina instruktioner skall denna hylsa föras bakåt för att frilägga krysskilen ,mitt problem är att den går inte att få loss ,tänkte värma med varmluftspistol (inte kul med öppen låga med all fett och olja) någon som vet om det ska gå att röra den framåt så man kan få den att lossna ? (skulle vara enkelt att göra en avdragare som passar ).
lite svårare att tvinga den bakåt som det står i instruktionen .
alla ide'er och tips mottages tacksamt
/Vega 2755 MD6A |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
alander
Bostadsort: västerhavet
|
Skrivet: 08 Apr 2007 18:32 Rubrik: |
|
|
Har du fått loss hylsskruven? Innanför den sitter det 4 koniska ringar som klämmer runt axeln. Försök knacka lite med en skruvmejsel på dem så att de släpper. Du måste dock vara försiktig annars kan du skada ytan på både ringarna och axeln. När dessa släppt kan du föra medbringaren akteröver. Den går inte att knuffa framåt eftersom den låses av woodruff-kilen i axeln.
Ett sätt att få loss medbringaren kan vara att knacka försiktigt med sidan på en hammare, vrida axeln 120 grader och knacka igen, och fortsätt så flera varv. _________________ /Jakob Alander
tidigare Mari 2670, 14.000 M
nuvarande Victoria 3196 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
SWEflash
|
Skrivet: 09 Apr 2007 14:23 Rubrik: |
|
|
Får testa det i helgen ,då vet jag att det är ingen ide att försöka få den framåt . tackar för ett mycket bra och snabbt svar
mvh
/Kennert
vega 2755 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
SWEflash
|
Skrivet: 17 Apr 2007 15:55 Rubrik: |
|
|
Har fått loss den värme verkade inte hjälpa så mycket men jag lyckades få axeln bakåt så att jag kunde få av reverserings huset framåt , det gav iallafall lite mer möjlighet att komma åt .
någon som vet om klämringarna ska gå lätt på ? mina går inte röra manuellt .
mvh
/Vega 2755 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|