| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Seglaren
Bostadsort: Eskilstuna
|
Skrivet: 12 Jun 2007 21:55 Rubrik: Gasolflaskans storlek och placering? |
|
|
Hur har ni gjort på era båtar? I min sitter en låg öppen hink i aktre stuvfacket med hemgjord dränering till självlänsen. Hmm, inte så bra. Liten flaska är det med. Vore fint att få in en P6, heter de så, 6 kg tänker jag mig. _________________ Vegan är såld men finns kvar på nätet: www.sailfast.se/vega
Efter Vegan blev det en Turkyssare: www.sailfast.se/tur80 som vi sålde...
Därefter blev det en Turkryssare igen: http://forumbilder.se/images/b79201190213P9957.jpg |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
vega06
|
Skrivet: 15 Jun 2007 07:48 Rubrik: |
|
|
Man borde väl ha en tät låda till flaskan och rör ut ur båten från nedre delen av lådan, röret/slangen skall komma ca 20cm över om vattenlinjen. Jag tor att det inte skulle lyckas i en vega....
Själv har jag en tät låda och rör ut från mitten av lådan, borde väl gasen rinna ut om flaskan läker. Lådan är placerad i BB stuvfacket så långt fram som det bara går. Slangen är dragen till ett hål som jag gjorde brevid avgasröret. Gasalarm har jag i kölsvinet. Lådan rymmer en 6kg flaska.
Hör av nån som granskar husvagnarnas/bilarnas gasol system |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
v1959
Bostadsort: Täby
|
Skrivet: 15 Jun 2007 19:12 Rubrik: |
|
|
Jag tror att det även ska vara en slang upptill i hinken, för luft in i hinken, den andra nertill för luft/gas ut _________________ Jan Skoog
V 1959 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|